Kursus QR & AR

Arbejdstitel

To simple teknologier som indgangsvinkel til arbejde i skyen (Augmented Reality (AR) og QR-koder)


 Formål

At introducere til planlægning af undervisning med digitale læremidler. Kurset varer 2 x 3 timer.


 Deltagere 

Kurset afvikles sammen med lærere fra Sønderskovskolen i Sønderborg. For mit vedkommende er det sammen med to grupper af lærere, den ene gruppe underviser elever på 5. og 6. klassetrin og den anden gruppe 7. og 8. klasse.


1. mødegang: QR-koder i undervisningen

- Sådan kan læreren udvide sit undervisningsmateriale vha. eksisterende ressourcer på nettet eller vha. egen producerede ressourcer, fx video og screencast.
- Udgangspunktet er den undervisning, der allerede er planlagt for den kommende periode.
- Lærerne producere i den mellemliggende periode materialer med QRkoder.
- Der gives en introduktion til forskellige teknologier og værktøjer, der støtter læreren i processen.
- Didaktiske perspektiver på inddragelsen af QRkoder i undervisningen.


3-4 ugers arbejdsperiode

I de enkelte fagteams arbejder lærerne med QR-koder i undervisningen.


2. mødegang: Opsamling og perspektivering

- Fagteam viser kort (max. 5 min.), hvordan de har arbejdet med QR-koder.
- Korte øvelser i anvendelsen af Augmented Reality (AR).
- Drøftelse af hvordan AR kan anvendes af eleverne "Fra papir til video".
- Perspektivering - resurser online og Creative Commons


Erfaringer fra det digitale lærerteam (afslutning)

Inspiration og videndeling til lærerkollegiet. Forløbene afsluttes i foråret 2014 (uge 17) v. Roland Hachmann og Hanne Søgaard

NB - alt materiale i bloggen, som hører til dette forløb bærer etiketten "Kursus QR & AR"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar